Offcanvas

When Should We Call You?

Edit Template

Jak tworzyć angażujące treści Amazon KDP A+ Content: pomysły i wskazówki

Seth Godin powiedział kiedyś: ” Ludzie nie kupują towarów i usług. Kupują relacje, historie i magię”. I to prawda. Bowiem opowiedzenie atrakcyjnej historii marki ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia się na dzisiejszym, wysoce konkurencyjnym rynku. Dodatkowo przy ograniczonej przestrzeni takiej jak np. platforma Amazon może być to dość skomplikowane. 
I tutaj z pomocą przychodzi Amazon A+ Content, który pozwala sprzedawcom opowiedzieć urzekające historie marki, które mogą przyciągnąć potencjalnych odbiorców. 

W tym artykule dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o A+ Content, w tym jego zaletach, sposobach tworzenia i najlepszych praktykach poprawy współczynników konwersji. Więc zaczynamy! 

Oto krótki rzut oka na to co znajdziesz w dzisiejszych artykule:

Co to jest Amazon A+ Content?

Amazon A+ Content (wcześniej znane jako Enhanced Brand Content) to funkcja dostępna dla sprzedawców korzystających z programu Seller Central na platformie Amazon. Jest to narzędzie pozwalające na ulepszenie strony produktu poprzez dodanie wzmocnionych treści i grafik. Amazon A+ Content to dodatkowa treść, która trafia na Twoją stronę sprzedaży Amazon. Umożliwia dodawanie obrazów, tekstu czy tabel. Krótko mówiąc jest to świetny sposób na wyróżnienie Twojej książki. 

Amazon A+ Content otwiera wrota możliwości dostarczania ciekawych informacji i uatrakcyjniania swoich publikacji. Funkcja umożliwia sprzedawcom tworzenie atrakcyjnych wizualnie ofert produktów. Co z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na konwersję sprzedaży. 

W przypadku zwykłej oferty sprzedawcy Amazon mogą dodawać jedynie tekst o długości maksymalnie 2000 znaków, bez obrazów i znaków. Jednak Content A+ pozwala im w  angażujący sposób zaprezentować  unikalny punkt sprzedaży, cechy, zalety swojego produkty, a nawet historię marki. Spójrz na poniższy przykład. 

 

Amazon content +

Czy KDP Content A + jest ważny?

Odpowiedź brzmi: TAK! Amazon Content A+ pomaga zwiększyć sprzedaż książek. Platforma przeprowadziła swego czasu  testy na 100 000 pozycjach. Wniosek z badania był prosty – podstawowe użycie treści A+ spowodowało wzrost sprzedaży o 5,6%.  A+ Content to kolejna szansa na nawiązanie emocjonalnej więzi z czytelnikami i zaintrygowanie ich. Projekt okładki nie jest już zatem jedynym haczykiem na stronie produktu Amazon KDP. 
Zastanówmy się więc, jak tworzyć wysokiej jakości treści A +, aby zwiększyć sprzedaż książek.

Jak zaprojektować angażujące treści KDP A +

Projektowanie skutecznych treści A+ jest procesem dosyć podobnym do projektowania okładki dla Twojej książki. Potrzebujesz wizualizacji, które przemówią do emocji i gustów Twoich docelowych odbiorców. 

Skupmy się zatem teraz na kolejnych krokach, które musisz zrobić, aby zaprojektować Content A+ w taki sposób, aby Twoja sprzedaż wzrosła. 

1. Określ, czego oczekują Twoi czytelnicy

Podstawą skutecznego marketingu jest poznanie preferencji kupujących. Dobrze zaprojektowania funkcja Content A+ powinna odpowiadać na następujące pytania: 

  • Jaką wartość daje czytelnikom Twoja książka?
  • Do jakich emocjonalnych pragnień jest skierowana Twoja publikacja?
  • Jakie są zalety Twojej książki? 

 

Przykład – jeśli sprzedajesz  powieść fantasy, skuteczna zawartość A+ może obejmować: 

  • szczegółową mapę pokazującą rozległość świata;
  • projekt postaci, aby zademonstrować dbałość o szczegóły i intrygującą historię;
  • cytaty z recenzji potwierdzające, że książka jest wyjątkowa i warta uwagi. 

 

2. Wybierz odpowiednie moduły dla treści A+

Teraz kiedy wiesz już mniej więcej, co chcesz pokazać odbiorcom, pora na wybranie do tego odpowiednich narzędzi. 

Masz możliwość wyboru 5 spośród 17 dostępnych modułów. Możesz je dowolnie łączyć, wybierając nawet ten sam moduł kilkakrotnie. 

Mała uwaga – pamiętaj, żeby Twoja treść była zwięzła i zwarta. Jeśli jest zbyt długa lub chaotyczna ryzykujesz przytłoczenie lub znudzenie potencjalnego czytelnika. Z kolei zbyt krótki, niedbały tekst sprawi, że nie uda Ci się wystarczająco zachęcić odbiorcy do zakupu Twojej książki. Z doświadczenia wiem, że 3 porządnie skonstruowane moduły w zupełności wystarczą i spełnią doskonale swoją rolę. 

Wszystkie 17 modułów znajdziesz tutaj. My skupimy się teraz na kilku, według mnie najbardziej godnych uwagi. 

Następujące moduły KDP A+ dobrze nadają się do grafiki marketingowej i mogą przekazywać maksimum informacji przy minimalnej ilości tekstu:

  • Standardowa tabela porównawcza. Możesz go użyć do porównania do 5 produktów. Ten moduł świetnie nadaje się do serii, aby pokazać różnice między książkami i opisać niuanse.
Amazon KDP Content +
  • Standardowe cztery/trzy obrazy i tekst. Elastyczne moduły, których możesz użyć, aby podkreślić ważne fragmenty swojej książki lub opowiedzieć więcej o świecie.
Amazon Content +
  • Standardowy obraz z ciemną / jasną nakładką tekstową. Świetnie nadaje się do wszelkich materiałów o dużej zawartości wizualnej z minimalną ilością tekstu.
Amazon Content +
  • Standardowy nagłówek obrazu z tekstem. To Twój uniwersalny moduł, za pomocą którego możesz wyświetlać dowolne materiały marketingowe, grafiki.
Amazon Content +
  • Standardowy pojedynczy obraz i pasek boczny. Ten moduł jest dobry dla biografii autora lub streszczenia książki.
Amazon Content A+
  • Standardowy pojedynczy obraz lewy / prawy z tekstem. Te moduły są dobre, jeśli nie masz zbyt wielu informacji wizualnych.
Amazon Content A+

Możesz również użyć innych modułów, ale są one bardziej zorientowane na tekst.

Twoim zadaniem jest wybranie takich modułów, które w sposób płynny będa komunikować wszystko, co chcesz przekazać potencjalnym odbiorcom. Powinno to być doświadczenie, które będzie angażować, a nie dezorientować potencjalnego czytelnika. 

3. Przygotuj wizualizacje

W przypadku niektórych modułów, nie potrzeba wiele. Wystarczą na przykład okładki książek czy logo (lub zdjęcie) autora. 

Ale w przypadku innych modułów możesz potrzebować bardziej rozbudowanej grafiki, w tym

  • Makiety 3D książek
  • Projektowanie postaci
  • Ilustracje
  • Diagramy

Wszelkie materiały marketingowe, które przygotowujesz, powinny do siebie pasować i opowiadać jedną historię.

Oznacza to osiągnięcie spójnego i angażującego modułu A+:

  • Użyj tego samego stylu, co okładka książki
  • Zachowaj lub subtelnie uzupełnij paletę kolorów okładki książki
  • Użyj tej samej typografii, co na okładce książki
  • Trzymaj się swojej marki autora
  • Upewnij się, że moduły A+ przekazują to samo przesłanie, co Twoja okładka, zarówno na poziomie emocjonalnym, jak i opowiadania historii

W przeciwnym razie moduły będą sprawiały wrażenie chaotycznych. Miszmasz różnych stylów  może zdezorientować i odstraszyć czytelnika.

 

4. Przygotuj tekst

Pisanie to Twoja domena, więc nie dam Ci tutaj wskazówek co i w jaki sposób napisać. Jednak pamiętaj tylko o tym, aby: 

  • Tekst nie był zbyt długi. Niech wizualizacje i grafika mówi sama za siebie. Celem tekstu jest jedynie wzmocnienie ich efektu i podkreślenie zalet Twojej książki. Nie zmuszaj odbiorców do zbyt długiego czytania. 
  • Nie używaj żargonu promocyjnego typu: „darmowy”, „tanio” , „bonus” czy „wyprzedaż”.
  • Unikaj sformułowań typu „tylko dzisiaj”, „jutro będzie za późno”  czy ” kup tylko dzisiaj”.
  • Nie korzystaj z przechwałek typu #1 autor w całej galaktyce
  • Nie umieszczaj żadnych linków zewnętrznych
  • Nie możesz umieszczać opinii swoich klientów, ale z powodzeniem użyj recenzji od osób publicznych czy znanych publikacji. 
5. Połącz wszystko razem

Wszystko gotowe? Możesz zatem połączyć teraz wszystko w jeden spójny materiał marketingowy i opublikować treści na swoim koncie Amzon KDP. 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Własna Książka

Everything Just Becomes So Easy

Lorem Ipsum is simply dumy text of the printing typesetting industry lorem ipsum.

Most Recent Posts

Dołącz do nas i zacznij zarabiać na swojej książce!

Dołącz do naszego ekskluzywnego newslettera, gdzie odkryjesz tajniki skutecznego marketingu książek. Razem z łącznie 111 000 autorami, będziesz otrzymywać tygodniowe e-maile pełne inspiracji, praktycznych wskazówek i najnowszych trendów branżowych. Zainwestuj w sukces swojej publikacji! Dołącz już teraz, aby rozpocząć fascynującą podróż w świecie literatury i sukcesu autorskiego. 🚀📖

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.

Pen2Page to niezawodny przewodnik przez świat publikacji, stworzony z myślą o autorach, którzy pragną osiągnąć sukces z własnymi dziełami. 

© 2023 Pen2Page