Seth Godin powiedział kiedyś: ” Ludzie nie kupują towarów i usług. Kupują relacje, historie i magię”. I to prawda. Bowiem opowiedzenie atrakcyjnej historii marki ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia się na dzisiejszym, wysoce konkurencyjnym rynku. Dodatkowo przy ograniczonej przestrzeni takiej jak np. platforma Amazon może być to dość skomplikowane.
I tutaj z pomocą przychodzi Amazon A+ Content, który pozwala sprzedawcom opowiedzieć urzekające historie marki, które mogą przyciągnąć potencjalnych odbiorców.
W tym artykule dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o A+ Content, w tym jego zaletach, sposobach tworzenia i najlepszych praktykach poprawy współczynników konwersji. Więc zaczynamy!
Oto krótki rzut oka na to co znajdziesz w dzisiejszych artykule:
Co to jest Amazon A+ Content?
Amazon A+ Content (wcześniej znane jako Enhanced Brand Content) to funkcja dostępna dla sprzedawców korzystających z programu Seller Central na platformie Amazon. Jest to narzędzie pozwalające na ulepszenie strony produktu poprzez dodanie wzmocnionych treści i grafik. Amazon A+ Content to dodatkowa treść, która trafia na Twoją stronę sprzedaży Amazon. Umożliwia dodawanie obrazów, tekstu czy tabel. Krótko mówiąc jest to świetny sposób na wyróżnienie Twojej książki.
Amazon A+ Content otwiera wrota możliwości dostarczania ciekawych informacji i uatrakcyjniania swoich publikacji. Funkcja umożliwia sprzedawcom tworzenie atrakcyjnych wizualnie ofert produktów. Co z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na konwersję sprzedaży.
W przypadku zwykłej oferty sprzedawcy Amazon mogą dodawać jedynie tekst o długości maksymalnie 2000 znaków, bez obrazów i znaków. Jednak Content A+ pozwala im w angażujący sposób zaprezentować unikalny punkt sprzedaży, cechy, zalety swojego produkty, a nawet historię marki. Spójrz na poniższy przykład.
Czy KDP Content A + jest ważny?
Odpowiedź brzmi: TAK! Amazon Content A+ pomaga zwiększyć sprzedaż książek. Platforma przeprowadziła swego czasu testy na 100 000 pozycjach. Wniosek z badania był prosty – podstawowe użycie treści A+ spowodowało wzrost sprzedaży o 5,6%. A+ Content to kolejna szansa na nawiązanie emocjonalnej więzi z czytelnikami i zaintrygowanie ich. Projekt okładki nie jest już zatem jedynym haczykiem na stronie produktu Amazon KDP.
Zastanówmy się więc, jak tworzyć wysokiej jakości treści A +, aby zwiększyć sprzedaż książek.
Jak zaprojektować angażujące treści KDP A +
Projektowanie skutecznych treści A+ jest procesem dosyć podobnym do projektowania okładki dla Twojej książki. Potrzebujesz wizualizacji, które przemówią do emocji i gustów Twoich docelowych odbiorców.
Skupmy się zatem teraz na kolejnych krokach, które musisz zrobić, aby zaprojektować Content A+ w taki sposób, aby Twoja sprzedaż wzrosła.
1. Określ, czego oczekują Twoi czytelnicy
Podstawą skutecznego marketingu jest poznanie preferencji kupujących. Dobrze zaprojektowania funkcja Content A+ powinna odpowiadać na następujące pytania:
- Jaką wartość daje czytelnikom Twoja książka?
- Do jakich emocjonalnych pragnień jest skierowana Twoja publikacja?
- Jakie są zalety Twojej książki?
Przykład – jeśli sprzedajesz powieść fantasy, skuteczna zawartość A+ może obejmować:
- szczegółową mapę pokazującą rozległość świata;
- projekt postaci, aby zademonstrować dbałość o szczegóły i intrygującą historię;
- cytaty z recenzji potwierdzające, że książka jest wyjątkowa i warta uwagi.
2. Wybierz odpowiednie moduły dla treści A+
Teraz kiedy wiesz już mniej więcej, co chcesz pokazać odbiorcom, pora na wybranie do tego odpowiednich narzędzi.
Masz możliwość wyboru 5 spośród 17 dostępnych modułów. Możesz je dowolnie łączyć, wybierając nawet ten sam moduł kilkakrotnie.
Mała uwaga – pamiętaj, żeby Twoja treść była zwięzła i zwarta. Jeśli jest zbyt długa lub chaotyczna ryzykujesz przytłoczenie lub znudzenie potencjalnego czytelnika. Z kolei zbyt krótki, niedbały tekst sprawi, że nie uda Ci się wystarczająco zachęcić odbiorcy do zakupu Twojej książki. Z doświadczenia wiem, że 3 porządnie skonstruowane moduły w zupełności wystarczą i spełnią doskonale swoją rolę.
Wszystkie 17 modułów znajdziesz tutaj. My skupimy się teraz na kilku, według mnie najbardziej godnych uwagi.
Następujące moduły KDP A+ dobrze nadają się do grafiki marketingowej i mogą przekazywać maksimum informacji przy minimalnej ilości tekstu:
- Standardowa tabela porównawcza. Możesz go użyć do porównania do 5 produktów. Ten moduł świetnie nadaje się do serii, aby pokazać różnice między książkami i opisać niuanse.
- Standardowe cztery/trzy obrazy i tekst. Elastyczne moduły, których możesz użyć, aby podkreślić ważne fragmenty swojej książki lub opowiedzieć więcej o świecie.
- Standardowy obraz z ciemną / jasną nakładką tekstową. Świetnie nadaje się do wszelkich materiałów o dużej zawartości wizualnej z minimalną ilością tekstu.
- Standardowy nagłówek obrazu z tekstem. To Twój uniwersalny moduł, za pomocą którego możesz wyświetlać dowolne materiały marketingowe, grafiki.
- Standardowy pojedynczy obraz i pasek boczny. Ten moduł jest dobry dla biografii autora lub streszczenia książki.
- Standardowy pojedynczy obraz lewy / prawy z tekstem. Te moduły są dobre, jeśli nie masz zbyt wielu informacji wizualnych.
Możesz również użyć innych modułów, ale są one bardziej zorientowane na tekst.
Twoim zadaniem jest wybranie takich modułów, które w sposób płynny będa komunikować wszystko, co chcesz przekazać potencjalnym odbiorcom. Powinno to być doświadczenie, które będzie angażować, a nie dezorientować potencjalnego czytelnika.
3. Przygotuj wizualizacje
W przypadku niektórych modułów, nie potrzeba wiele. Wystarczą na przykład okładki książek czy logo (lub zdjęcie) autora.
Ale w przypadku innych modułów możesz potrzebować bardziej rozbudowanej grafiki, w tym
- Makiety 3D książek
- Projektowanie postaci
- Ilustracje
- Diagramy
Wszelkie materiały marketingowe, które przygotowujesz, powinny do siebie pasować i opowiadać jedną historię.
Oznacza to osiągnięcie spójnego i angażującego modułu A+:
- Użyj tego samego stylu, co okładka książki
- Zachowaj lub subtelnie uzupełnij paletę kolorów okładki książki
- Użyj tej samej typografii, co na okładce książki
- Trzymaj się swojej marki autora
- Upewnij się, że moduły A+ przekazują to samo przesłanie, co Twoja okładka, zarówno na poziomie emocjonalnym, jak i opowiadania historii
W przeciwnym razie moduły będą sprawiały wrażenie chaotycznych. Miszmasz różnych stylów może zdezorientować i odstraszyć czytelnika.
4. Przygotuj tekst
Pisanie to Twoja domena, więc nie dam Ci tutaj wskazówek co i w jaki sposób napisać. Jednak pamiętaj tylko o tym, aby:
- Tekst nie był zbyt długi. Niech wizualizacje i grafika mówi sama za siebie. Celem tekstu jest jedynie wzmocnienie ich efektu i podkreślenie zalet Twojej książki. Nie zmuszaj odbiorców do zbyt długiego czytania.
- Nie używaj żargonu promocyjnego typu: „darmowy”, „tanio” , „bonus” czy „wyprzedaż”.
- Unikaj sformułowań typu „tylko dzisiaj”, „jutro będzie za późno” czy ” kup tylko dzisiaj”.
- Nie korzystaj z przechwałek typu #1 autor w całej galaktyce
- Nie umieszczaj żadnych linków zewnętrznych
- Nie możesz umieszczać opinii swoich klientów, ale z powodzeniem użyj recenzji od osób publicznych czy znanych publikacji.
5. Połącz wszystko razem
Wszystko gotowe? Możesz zatem połączyć teraz wszystko w jeden spójny materiał marketingowy i opublikować treści na swoim koncie Amzon KDP.